1. Kruntimine
Enne ATAСAMA pealekandmist tuleb pind katta kruntvärviga KVARC.
ATAСAMA kantakse peale ristküliku- või trapetsikujulise spaatli ümardatud nurkade ja servadega. Kuivamata pinnale kujundatakse reljeef vastavalt soovile (vt allpool võimalikke variante: a, b, c, d).
3. Faktuuri loomine. Võimalikud variandid.
a) “Tuuldunud liivakivi reljeef”
Moodustub ristküliku- või trapetsikujulise spaatli erisuunalise või lainelise liigutamise tulemusena, kusjuures spaatel surutakse vastu tööpinnale kantud värsket krohvi.
b) „Nõrglubjareljeef“
Rullida pinda poroloonist faktuurse rulliga ja siluda saadud teralist reljeefi metall- või plastspaatli abil sama- või erisuunaliste liigutustega, olenevalt soovitud faktuurist.
c) “Puidureljeef“
Moodustub spetsiaalse pikilõikelist puidustruktuuri (lauapinda) imiteeriva kummist vahendi liigutamise tulemusena. Puidukiudude tõepärasemaks imiteerimiseks kõigutatakse kummist viimistlusvahendit sujuval mööda pinda edasi libistamisel kergelt ühelt äärelt teisele.
d) “Puukoorereljeef“
Moodustub spetsiaalse paksude ja tugevate plastharjastega harja liigutamise tulemusena, mis jätab krohvipinnale paralleelsed jooned. Neid jooni tuleb hiljem tingimata spaatli abil siluda – piki struktuuri reljeefi suunatud liigutustega.
Faktuuri ilmumine*
* Allpool on ära toodud Tuuldunud liivakivi reljeefi kui ühe faktuurivõimaluse kirjeldus. Kõik teised faktuuritüübid saavutatakse samal moel.
4. Toonitud vaha CERA pealekandmine
Täielikult kuivanud 1÷2 m² suurusele pinnale kanda pintsli või maalrikinda abil ringikujuliste liigutustega krohvitoonist erinevasse varjundisse toonitud vaha CERA (1. foto). Kohe, laskmata vahal lõplikult kuivada, hõõruda see krohvipinda, saavutades nõnda vaha veel ühtlasema jaotumise kogu pinnal. (Ühesuunalistele faktuuridele (puidu või puukoore reljeef) kantakse vaha CERA pintsliga (2. foto). Vaha ülejääk tuleb seejärel reljeefi esileulatuvatelt osadelt piki reljeefi suunatud spaatliliigutustega eemaldada, hoides spaatlitera pinnaga terava nurga all (3. foto)).
5. Lihvinime (vabatahtlik)
Kui soovite krohvi ja vaha värvikontrasti veel enam rõhutada, võite reljeefi täiesti kuivanud esileulatuvaid osi kergelt lihvida keskmise teralisuse indeksiga liivapaberiga (näiteks N180).
6. Poleerimine
Kui soovite anda reljeefi esileulatuvatele osadele kõrgläike ja sügavam värvivarjundi, võite kuivanud pinda poleerida metallspaatli abil, hoides selle tera pinna suhtes teravnurga all (st võimalikult paralleelselt). (Ühetoonilise ATACAMA pealekandmise korral (toonitud vaha CERA kasutamata) on poleerimine kohustuslik!)
7. Kaitsevaha VENETO CERA pealekandmine ja poleerimine
Tugevama faktuurikontrasti jaoks, läike tugevdamiseks ja pinnale niiskuskindluse andmiseks soovitatakse poleeritud krohvipind katta maalrikinda abil õhukese värvitu vaha VENETO CERA kihiga. Vaha hõõruda maalrikinda või pehme lapi ringikujuliste liigutustega ühtlaselt pinna sisse. Vaha hõõruda ühtlaselt pinna sisse ja pärast selle kuivamist hõõruda pind läikima. Kui pinnale soovitakse anda pärlmutterläiget, siis soovitatakse lisada vaha sisse valitud värvitoonis pärlmutterpuudrit PERLIUM.
8. Kattefaktuuri lõppvaade
a) “Tuuldunud liivakivi reljeef”. Kasutati ATACAMAt ja vaha CERA mitmesuguseid toone.
a) “Tuuldunud liivakivi reljeef”. ATACAMA ilma vahata CERA. Pinna kontrast tuleb esile tänu metallspaatliga poleerimisele.
b) “Nõrglubjareljeef”. Kasutati ATACAMA ja vaha CERA mitmesuguseid toone.
c) “Puidureljeef”. Kasutati ATACAMAt ja vaha CERA mitmesuguseid toone.
d) “Puukoorereljeef”. Kasutati ATACAMAt ja vaha CERA mitmesuguseid toone.